: منوي اصلي :
: درباره خودم :
: پيوندهاي روزانه :
: لوگوي وبلاگ :
: فهرست موضوعي يادداشت ها :
آفتاب روز دهم محرم از نیمه گذشته و روز عاشورا آخرین ساعات
خود را پشت سر می گذارد. چشم باز کنید و ببینید که ((
حجت خدا))بر روی زمین تنهای تنها مانده. همه ی آنان که فریاد حق طلبی او را
لبیک گفته اندجان باخته اند. فرزندان و برادران و نزدیکانش
نیز یک به یکدر مقابل چشمان اشکبار او جام شهادت نوشیده اند و اینک
((
امام عاشقان )) مانده است و لشکری که خوب می دانند بافرزند فاتح خیبر چه کنند!
اینجا و در این سرزمین و در میان این((
سپاه شوم)) که اغلب به تدبیرفرزند مرجانه گرد آمده اند بغض آل علی
(ع) سکه ی رایج بازار است!کافی است نگاهی به دامان سالخوردگان و از کار افتادگان این سپاه بیندازید.
نگاهی به دامان آنان بیندازید که نتوانسته اند با خود
((سلاح)) به کربلا بیاورند.چشم باز کنید و
(( سنگ ها)) را ببینید که در دامانشان اندوخته اند!لابد می دانید که این سنگها بناست بر پیشانی امام شما بنشیند. دیر بجنبید
خون است که از پیشانی مبارک
((سیدالشهدا ع )) سرازیر می شود!اما دریغ و افسوس که دستان من و تو بسته است و اراده ی خداوند بر آن تعلق گرفته
تا در این سرزمین ،
((سرور جوانان اهل بهشت)) قربانی جهل جماعتی شودکه وجودشان از
((حرامخواری)) و ((کج فهمی)) انباشته شده است .و دیگر چه سود که
((ولی خدا)) در گوش آنان آیه های توحید و بندگی را زمزمه کند. بیا نزدیکتر شویم، نهراس که سپاهیان کفر ، من و تو را نمی بینند.ما از
(( عصر ظهور)) می آییم و این لشکر جراره را دیدگانی نیست تا ما را ببینند.در این جبهه که ما به آن گام نهاده ایم
((خیر)) و ((شر))در مقابل یک دیگر صف آراسته اند.یک سو بهترین بندگان خدایند در رکاب یادگار پیامبر
((ص)).همان ها که تاریخ قرن هاست چشم انتظار است تا چگونه پرکشیدنشان را به نظاره بنشیند.
همان ها که تا آخرین قطره ی خون ، دست از یاری امام زمان خویش بر نداشتند
و
(( عاشقانه)) در مقابل دیدگان مولای خویش به خون نشستند.خوب نگاه کنید.
در میان اینان هستند کسانی که راه را بر امام بستندو دل اهل بیتش را شکستند.
اما
(( پشیمانان)) در آستان با صفای ابا عبدالله (ع) جایگاهی ویژه دارند.((
حُر)) یکی از آنهاست که توبه کار شد و در روز عاشورا از نخستینشهدای
((سپاه عشق)) بود.در میان اینان هستند کسانی که شاید در آخرین منزلگاهها به
((امام عاشقان))پیوسته اند، اما جان کلام او را به خوبی در یافته اند و جان خود را در راه عزت
اسلام فدا کرده اند.
آنان که در این سوی معرکه اند همراه و همنفس با مقرب ترین بنده ی خدا روی زمین ،
سفری را آغاز کرده اندکه پر و بالش جز
((ایمان)) و ((عمل صالح)) نیست.سفری از دشت خونین نینوا تا
((سدره المنتهی)) .تا آنجا که از فرشتگان مقرب آستان حق نیز پر و بال می سوزانند .
اما در دیگر سو طاغوتیان زمانه اند که راستش را بخواهید شماری از آنان پینه ی بلندی
بر پیشانی شان نشسته ، از کثرت عبادت و نماز شب !!!
اما چگونه است که با این همه سابقه ی مسلمانی بر روی فرزند رسول خدا شمشیر کشیده اند؟
خدا می داند!
در همین سو هستند کسانی که با اصحاب پیامبر
(ص) همنشین بوده و سخن رسول خدارا از زبان آنان شنیده اند.«
سنت» او را می دانند و گروهی نیز قران را از بر می خوانند .اما اینان چرا بر روی فرزند پیامبر خدا شمشیر کشیده اند؟
خدا می داند!
خوب نگاه کنید .
در جبهه ی طاغوت چهره هایی به چشم می خورند که شاید ربع قرن پیش در کنار
امیر مظلوم شهر کوفه و در جنگ های جمل و صفین و نهروان برای سپاه اسلام شمشیر
زده اند.در حیرتم که چگونه راضی شده اند راه را بر فرزند امیر مومنان «ع» ببندند؟!کمی آن سوتر فرماندهان سپاه جور ایستاده اند که هریک به خیالی خام در مقابل
امام صف آرایی کرده اند.رهایشان کنید خون یکدیگر را می ریزند.هیچ یک حاضر نیست در نماز بر دیگری اقتدا
کند. اما بر یک اصل اتفاق نظر دارند و دست یکدیگر را می فشرند :باید حسین«ع» را از
سر راه برداشتو
« مناصب» حکومتی را درو کرد . منصب هایی که هدی? امیرانکوفه و شام است به آنان که در برابر این خوش خدمتی خونین و هولناک .
نمی دانم آیا اینان می دانند که چگونه می شود بر روی ولی خدا شمشیر کشید؟!
اما هرچه هست می توان گفت که چشم های این جماعت سیاه دل بر روی «
حقیقت»بسته است.
چه کسی می داند شاید اینان همان ها باشند که خداوند در قرآن وعده کرده بر قلب ها و گوش ها
و چشم هایشان مهر می زند.
اینان همان جماعتی هستند که از درک حقیقت عاجزند و دیگر چه عذابی بالاتر از این
.
که« ولی خدا» هزاران هزار به ظاهر مسلمان را موعظه کند و با هلهله پاسخش دهند«
غفلت» همزاد آدمی است.و ای کاش آنان که در این سوی معرکه اند کمی به آن اندرزهای عاشورایی گوش جان بسپرند.
اما دریغ که«
تقدیر روز دهم» ،آبستن حوادثی دیگر است.ای دل!غمین مباش که این رسم روزگار است .
حال و روز آنان که تیغ به روی
«
ولی خدا»می کشندرا از اهل دل باز پرس تا رازهای مگو را بر تو افشا کند :
الهی هرکه را خواهی بر افتد او را رها کنی تا با دوستان تو در افتد!
دیگر بار چشم باز کنید تا از کربلا سخن بگوییم.
در گوشه ای از این دشت بلا ، چند«
سوار» ، بی صبرانه در انتظار فرمان امیران خویش اند.«
نعل های تازه» را ببینید که بر اسبهایشان زده اند .این نعل ها برای چیست؟ کاش می شد از باقی قصه بگذریم.
اما همین قدر بدانید که «
امام عاشقان »در قتلگاه تنهاست . تنهای تنها .افزون بر یکصد و بیست تیر و نیزه بر جسمش نشسته و این حکایت از آن دارد که
لحظه های آخر حیات اوست .
با این حال ، او امام همه است .
حتی امام آنان که راه را بر او بستند و حلقوم طفل شیر خوارش را دریدند .
آری ! او امام همه است .
حتی امام انان که آب را بر او بستند و سقای مهربانش را در کنار «
علقمه» تیر باران کردند .او امام همه است .
حتی امام انان که پیکر برادرزاده ی نازنینش را زیر سم ستوران خرد کردند .
ای مردم !بدانید که حسین «ع» امام همه است و بر آن است تا همه ی آن جماعت عبوس
بی خبر از خدا را هدایت کند. او می خواهد دست بگیرد و اگر بتواند و خود بخواهند
از میان لشگر کران و کوران و گنگان دست کم یکی را نجات دهد .
با آخرین توان که در وجود زخم خورده اش باقی مانده فریاد بر می آورد :
کسی هست مرا یاری کند؟!
نه ! اشتباه نکنید . این فریاد نه از آن رو بود که دستی به یاری او دراز شود تا آن
شکست «
ظاهری» را به تعویق اندازد . چرا که اراده ی خداوند بر آن تعلق گرفته بودتا حسین بن علی «ع» برای تثبیت پایه های دینی که از آن جز نامی باقی نمانده بود ،
قربانی شود . لابد شنیده اید که محمد حنیفه ، امام را از پیمان شکنی مردم عراق خبر داد
و از او خواست تا سر خویش گیرد و رو به سوی یمن گذارد . اما امام از بشارتی
سخن گفت که جدش رسول خدا او را از آن آگاه کرده بود :ای حسین «ع» روی به راه نِه که خداوند می خواهد تو را
در راه خویش کشته ببیند
این فریاد بدان جهت بود تا در این دم آخر نیز کسی را نجات دهد .
زیرا همه ی آنان که در صحرای کربلا بودند و فریاد او را شنیدند ، اگر لبیک
نگفته باشند اهل عذابند. از همین رو بود که روزها پیش از آنکه جنگ در گیرد
«
هرثمه» به توصیه ی امام از «صحرای بلا» فاصله گرفت تا فریاد حق طلبیاو را نشنود . اما اهل دل خوب می دانند آنان که«
لبیک» گفتند به چنان جایگاهیدست یافتند که احدی را در آن مقام راهی نیست . و امام در پی کسب همین مقام برای
مردمان غافل و ظاهربین آن زمانه بود . افسوس که جز شماری اندک ، کسی جان کلام
او را درنیافت و آن قصه ی تلخ که شکیب و قرار دل من و تو را به یغما می برد به
وقوع پیوست . آن «
سواران»را که یادتان هست ! !هنوز منتظر فرمان اند. امام دیگر رمقی ندارد .
یکی به قتلگاه نزدیک می شود .
اسب های آن سواران ، پا به زمین می کشند .
شیهه می کشند .
نمی دانم چرا بی قراری می کنند ؟!
یکی به قتلگاه نزدیک می شود .
«
آسمان» خون می گرید .«
خورشید» مضطرب است .«
باد» بی رحمانه می وزد.«
فرات» دیگر موج نمی زند !!!یکی به قتلگاه نزدیک می شود .
«
سواران» همچنان منتظرند .یکی به قتلگاه نزدیک می شود .
«
سواران» دستور حمله می گیرند.این نعل های تازه برای چیست؟!
کاش کسی می دانست !
امام هنوز زنده است .
یکی به قتلگاه نزدیک می شود .
«
سواران» به سوی قتلگاه می تازند .حتی از او که آهنگ قتلگاه کرده بود نیز می گذرند . نمی دانم!
هرچه هست ده سوار که جملگی زنازاده اند بر پیکر امام ، اسب می تازند .
امان از آن نعل های تازه !!!
امام هنوز زنده است.
حرامزادگان بر پیکرش می تازند .
یکی وارد قتلگاه شد.
از باقی قصه بگذرید که بغض راه گلویم را بسته .
یکی از قتلگاه بیرون آمد.
«
سری بریده» در میان دست های اوست.بغض ریگ های صحرا می شکند.
زیر هر سنگ را که برداری ، خون جاری می شود .
هلهله ی «
حرامیان»،سکوت دشت را می شکند .زنا زادگان اسب می تازند.
چرا اسب هایشان« اشک» می ریزند؟
!!!حرامیان حلقوم ها را می برند.
چرا خنجرهایشان ناله سر می دهند.؟!!!
سرهای «
عاشورایان» یک به یک بر نیزه ها جای می گیرند .چرا نیزه ها «خون» می گریند؟
!!!انسان نما ها «
جنایت» می سازند و «فاجعه» می آفرینند .در مقابل،آسمان و زمین و درختان و پرندگان و جانوران و هر آنچه در این دشت
است خون می گرید .
فقط همین جماعت دیو سیرت اند که هلهله می کنند و کف می زنند و
خیمه های «
آل الله» را غارت می کنند .و بی شک این تاوان سنگینی است برای آنان که فریاد حق طلبی امام عصر
خویش را شنیدند و به بیراهه زدند.
ای دل! گوش فرا ده که دیر یا زود امام عصر من و تو نیز
تکیه بر دیوار کعبه خواهد زد و فریاد حق
طلبی سر خواهد داد .
کاش در آن روز موعود ، من و تو به بیراهه نزنیم.
نوشته شده توسط : بسیج کارکنان دانشگاه شهید چمران
همکار گرامی
با سلام ، احتراما با آرزوی قبولی طاعات و عبادات خواهشمند است در مراسم افطاری مشترکی که با حضور جمعی از اساتید و کارکنان بسیجی دانشگاه در روز سه شنبه مورخ 17/7/86 در محل سلف سرویس مرکزی دانشگاه برگزار می شود شرکت نمائید.
نوشته شده توسط : بسیج کارکنان دانشگاه شهید چمران
کلام جانبخش حضرت مهدى(علیه السلام)، که در ضمن دیدارهایى با موالیان حقیقى و شیعیان خاص، یا در توقیعات شریفه از ناحیه مقدسه آن بزرگوار صادر شده است، در همه ابعاد، الهام دهنده، راهگشا، تعهّد بخش و حرکت آفرین است.
تدبّر در نمونههایى از سخنان حضرت، مىتواند شیوایى و غناى معجزه آساى آن را به ما بشناساند و در راستاى شناخت بیشتر آن امام کریم و عمل به خواستههاى خدا جویانه وارشادات حکیمانه ایشان، یاریگرمان باشد.
*یگانه مظهر الهى: «انا بقیّة اللّه فی أرضه».
من یگانه مظهر و الهى باقیمانده در زمین هستم.( [51] )
*حجّت خدا: «انا حجّة اللّه على عباده».
من حجّت خداوند بربندگان اویم.( [52] )
- قال الإمام المهدی، صاحب العصر و الزّمان (علیه السلام و عجّل الله تعالى فرجه الشّریف) :
الَّذى یَجِبُ عَلَیْکُمْ وَ لَکُمْ أنْ تَقُولُوا: إنّا قُدْوَةٌ وَ أئِمَّةٌ وَ خُلَفاءُ اللهِ فى أرْضِهِ، وَ اُمَناؤُهُ عَلى خَلْقِهِ، وَ حُجَجُهُ فى بِلادِهِ، نَعْرِفُ الْحَلالَ وَ الْحَرامَ، وَ نَعْرِفُ تَأْویلَ الْکِتابِ وَ فَصْلَ الْخِطابِ.([1])
امام زمان (عجّل الله تعالى فرجه الشّریف) فرمود: بر شما واجب است و به سود شما خواهد بود که معتقد باشید بر این که ما اهل بیت رسالت، محور و اساس امور، پیشوایان هدایت و خلیفه خداوند متعال در زمین هستیم.
همچنین ما امین خداوند بر بندگانش و حجّت او در جامعه مى باشیم، حلال و حرام را مى شناسیم، تأویل و تفسیر آیات قرآن را عارف و آشنا هستیم.
2- قالَ (علیه السلام) : أنَا خاتَمُ الاَْوْصِیاءِ، بى یَدْفَعُ الْبَلاءُ عَنْ أهْلى وَ شیعَتى.([2])
فرمود: من آخرین وصیّ پیغمبر خدا هستم به وسیله من بلاها و فتنه ها از آشنایان و شیعیانم دفع و برطرف خواهد شد.
3- قالَ (علیه السلام) : أمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعُوا فیها إلى رُواةِ حَدیثِنا (أحادیثِنا)، فَإنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَ أنَا حُجَّةُ اللهِ عَلَیْکُمْ.([3])
فرمود: جهت حلّ مشکلات در حوادث - امور سیاسى، عبادى، اقتصادى، نظامى، فرهنگى، اجتماعى و... - به راویان حدیث و فقهاء مراجعه کنید که آن ها در زمان غیبت خلیفه و حجّت من بر شما هستند و من حجّت خداوند بر آن ها مى باشم.
4- قالَ (علیه السلام) : الحَقُّ مَعَنا، فَلَنْ یُوحِشَنا مَنْ قَعَدَعَنّا، وَ نَحْنُ صَنائِعُ رَبِّنا، وَ الْخَلْقُ بَعْدُ صَنائِعِنا.([4])
فرمود: حقانیّت و واقعیّت با ما اهل بیت رسول الله صلّى الله علیه وآله وسلّم مى باشد و کناره گیرى عدّه اى، از ما هرگز سبب وحشت ما نخواهد شد، چرا که ما دست پروره هاى نیکوى پروردگار مى باشیم; و دیگر مخلوقین خداوند، دست پرورده هاى ما خواهند بود.
5- قالَ (علیه السلام) : إنَّ الْجَنَّةَ لا حَمْلَ فیها لِلنِّساءِ وَ لا وِلادَةَ، فَإذَا اشْتَهى مُؤْمِنٌ وَلَداً خَلَقَهُ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِغَیرِ حَمْل وَ لا وِلادَة عَلَى الصُّورَةِ الَّتى یُریدُ کَما خَلَقَ آدَمَ (علیه السلام) عِبْرَةً.([5])
فرمود: همانا بهشت جایگاهى است که در آن آبستن شدن و زایمان براى زنان نخواهد بود، پس هرگاه مؤمنى آرزوى فرزند نماید، خداوند متعال بدون جریان حمل و زایمان، فرزند دلخواهش را به او مى دهد همان طورى که حضرت آدم (علیه السلام) را آفرید.
6- قالَ (علیه السلام) : لا یُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا یَدَّعیهِ إلاّ جاحِدٌ کافِرٌ.([6])
فرمود: کسى با ما، در رابطه با مقام ولایت و امامت مشاجره و منازعه نمى کند مگر آن که ستمگر و معصیت کار باشد، همچنین کسى مدّعى ولایت و خلافت نمى شود مگر کسى که منکر و کافر باشد.
7- قالَ (علیه السلام) : إنَّ الْحَقَّ مَعَنا وَ فینا، لا یَقُولُ ذلِکَ سِوانا إلاّ کَذّابٌ مُفْتَر، وَ لا یَدَّعیهِ غَیْرُنا إلاّ ضالٌّ غَوىٌّ.([7])
فرمود: حقیقت - در همه موارد و امور - با ما و در بین ما اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود و چنین سخنى را هر فردى غیر از ما بگوید دروغ گو و مفترى مى باشد; و کسى غیر از ما آن را ادّعا نمى کند مگر آن که گمراه باشد.
8- قالَ (علیه السلام) : أبَى اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِلْحَقِّ إلاّ إتْماماً وَ لِلْباطِلِ إلاّ زَهُوقاً.([8])
فرمود: همانا خداوند متعال، إباء و امتناع دارد نسبت به حقّ مگر آن که به إتمام و کمال برسد و باطل، نابود و مضمحل گردد.
9- قالَ (علیه السلام) : إنَّهُ لَمْ یَکُنْ لاِحَد مِنْ آبائى إلاّ وَ قَدْ وَقَعَتْ فى عُنُقِه بَیْعَةٌ لِطاغُوتِ زَمانِهِ، و إنّى أخْرُجُ حینَ أخْرُجُ وَ لا بَیْعَةَ لاِحَد مِنَ الطَّواغیتِ فى عُنُقى.([9])
فرمود: همانا پدران من (ائمّه و اوصیاء علیهم السّلام)، بیعت حاکم و طاغوت زمانشان، بر ذمّه آن ها بود; ولى من در هنگامى ظهور و خروج نمایم که هیچ طاغوتى بر من منّت و بیعتى نخواهد داشت.
10- قالَ (علیه السلام) : أنَا الَّذى أخْرُجُ بِهذَا السَیْفِ فَأمْلاَالاَْرْضَ عَدْلا وَ قِسْطاً کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً.([10])
فرمود: من آن کسى هستم که در آخر زمان با این شمشیر - ذوالفقار - ظهور و خروج مى کنم و زمین را پر از عدل و داد مى نمایم همان گونه که پر از ظلم و جور شده است.
11- قالَ (علیه السلام) : اِتَّقُوا اللهُ وَ سَلِّمُوا لَنا، وَ رُدُّوا الاْمْرَ إلَیْنا، فَعَلَیْنا الاْصْدارُ کَما کانَ مِنَّا الاْیراُ، وَ
(ادامه در ادامه مطلب)
* ابو على خیزرانى درباره کنیزى که به ابو محمد ( ع ) هدیه کرد مىگوید : هنگامیکه جعفر کذاب به آن خانه یورش برد ، این کنیز براى فرار از جعفر نزد ابومحمد آمد ، و او با آن کنیزک ازدواج کرد ابو على گفت : آن کنیزک به من اظهار داشت که در مراسم ولادت [ حضرت صاحب ( ع ) ] حضور داشته است و نام مادر آن حضرت صقیل بود ، و ابو محمد ( ع ) آنچه را که بر فرزندان او گذشته بود با او در میان گذاشت ، آن زن ( صقیل ) از ابو محمد خواست تا دعا کند ، قبل از او بمیرد ، و او در زمان حیات ابو محمد ( ع ) از دنیا رفت ، وبر سر قبرش تابلویى قرار دارد که بر آن نوشته شده ، این قبر مادر محمد است ، ابو على گفت : از این کنیزک شنیدم که مىگفت : هنگامیکه [ حضرت صاحب ( ع ) ] بدنیا آمد ، او نور درخشانى را مشاهده کرد که از آن حضرت ظاهر شد و به افق آسمان رسید ، و پرندگان سفیدى را ملاحظه نمود که از آسمان فرود مىآمدند وبالهاى خود را بر سر و صورت و سایر اعضاى بدن او مىکشیدند وسپس پرواز مىکردند ، این خبر را به ابو محمد ( ع ) دادیم حضرت خندید و سپس فرمود : اینها فرشته بودند که جهت تبریک به این نوزاد فرود مىآمدند وهنگامیکه او ظهور کند ، آنها ازیارانش خواهند بود .
|
اسحاق بن یعقوب مى گوید : از محمد بن عثمان عمرى ( ره ) خواستم که نامه اى از من به حضرت قائم برساند ، در آن نامه پیرامون مسائلى برایم دشوار آمده بود سئولاتى کرده بودم ، بعد بخط مولایمان صاحب الزمان " ع " در توقیع چنین آمده بود : " اما آنچه را درباره آن سئوال کرده بودى ، خداوند تورا ارشاد فرماید ودر قضیه منکرین من از اهل بیت ما وعمو زاده ها یمان خداوند شما را ثابت قدم بدارد ، بدان خداوند با کسى خویشاوندى ندارد ، کسى که مرا انکار کند از من نیست ، وسرنوشت او سرنوشت پسر نوح ( ع ) است . اما سرنوشت عمویم جعفر وفرزندان او ، سرنوشت برادران یوسف ( ع ) است . نوشیدن آبجو ( فقاع ) حرام است اما نوشیدن شلماب ( نوعى شراب ) مانعى ندارد ، واما اموالتان را نمى پذیریم مگر اینکه پاکیزه شوند ، هر کس مى خواهد ارتباط بر قرار سازد و هرکس مى خواهد قطع رابطه نماید ، آنچه را که خدا به من داده بهتر از آن است که به شما داده است واما ظهور فرج ، مربوط به خداى متعال است ووقت گذاران دروغ گفتند . واما سخن کسانى که مدعى شدند حسین ( ع ) کشته نشده ، کفر است ودورغ است وگمراهى . واما در حوادث ورخدادهایى که پیش مىآید به راویان احادیث ما ، رجوع کنید ، زیرا آنان حجت من بر شما ومن حجت بر آنان هستم . واما محمد بن عثمان ( ره ) مورد اعتماد من بوده ونامه او نامه من است واما محمد بن علی بن مهزیار اهوازى ، خداوند دل او را اصلاح مى گرداند وشک وتردید او را بر طرف مى سازد . وآنچه را که به ما رساندى ، نمى پذیریم مگر آنچه را که پاک وپاکیزه باشد ، وپول زن نوازنده ، حرام است . واما محمد بن شاذان بن نعیم ، مردى از شیعیان وپیروان ما اهل بیت است . واما ابو الخطاب محمد بن ابى زینب اجدع ، فردى ملعون بوده ویارانش نیز ملعون هستند با پیروان آنها همنشینى نکن . زیرا من از آنها بیزار وپدرانم نیز از آنها بیزارند .
واما کسانى که به زور اموال ما را مى گیرند ، پس اگر کسى از آن اموال چیزى را حلال شمرد وآنرا بخورد همانا آتش مى خورد . واما خمس ، براى شیعیان ما مباح شده ، و تا زمان ظهور وفرج ، بر آنها حلال است از آن مصرف نمایند ، تا فرزندانى نکو از آنان بوجود آید ، نه تبهکار . اما پشیمانى کسانى که در دین خدا شک وتردید کردند راجع به آنچه به ما رسانده بودند هر کس از این کار پشیمان شد ما هم بر آن اصرارى نداریم وما نیازى به ارتباط با اهل شک وتردید نداریم . واما بوجود آمدن غیبت ، خداوند عزوجل مى فرماید : " اى کسانى که ایمان آورده اید درباره چیزهایى که اگر آشکار شود به سود شما نیست ، سئوال نکنید " هیچ یک از پدران من نبودند مگر اینکه بیعت فرمانرواى ظالم زمان خود بر گردنش بود ، ومن آنگاه که باید ظهور کنم ظهور مى کنم وبیعتى از هیچیک از سرکشان ستمکار را بر گردن ندارم .
اما چگونگى سود بردن بواسطه من در زمان غیبتم ، مانند سود بردن از خورشید است آنگاه که در پشت أبر از دیده ها پنهان شود ، براستى من حافظ ونگاهبان زمینیان هستم همانگونه که ستارگان حافظ اهل آسمانند ، از آنچه که ارتباطى به شما ندارد سئوال نکنید وشما مکلف به آنچه مسئول آن نیستید نخواهید بود ودر تعجیل فرج دعاى زیاد بکنید زیرا آن فرج شماست ، وسلام ودرود بر تو اى اسحاق بن یعقوب وبر کسانى که پیروى حق کنند .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آدرس حدیث:
* : الفضل بن شاذان : على ما فی الارشاد .
* : الارشاد : ص 360 - الفضل بن شاذان ، عن معمر بن خالد ، عن أبی الحسن علیه السلام قال : -
* : کشف الغمة : ج 3 ص 251 - عن الارشاد ، وفیه " . . میمون بن خلاد " .
* : الصراط المستقیم : ج 2 ص 250 ب 11 ف 8 - عن الارشاد
عن الامام المهدی(علیه السلام)
وأما وجهُ الانتفاع بی فی غیبتی فکالانتفاع بالشمس إذا غیبها عن الأبصار السحاب وإنی لاَمانٌ لأهل الأرض کما أن النجومَ أمانٌ لأهل السماء
عن الامام المهدی(علیه السلام)
أبى الله عزّ وجلّ للحقِ إلاّ إتماماً وللباطل إلاّ زُهوقاً وهو شاهدٌ علىَّ بما أذکُره
عن الامام المهدی(علیه السلام)
أکثروا الدعاء بتعجیل الفَرج فإنَّ ذلک فرجُکُم
عن الامام المهدی(علیه السلام)
إن استرشدْتَ أُرشدت ، وإن طلبت وجدت
نوشته شده توسط : بسیج کارکنان دانشگاه شهید چمران
مراسم |
تاریخ |
هیأت |
17/1/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
31/2/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
5/3/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
6/3/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
7/3/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
8/3/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
9/3/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها- دهه دوم، روز اول (ظهر) |
27/3/86 |
رایة العباس علیه السلام |
ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها- دهه دوم، روز دوم (ظهر) |
28/3/86 |
رایة العباس علیه السلام |
ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها- دهه دوم، روز سوم (ظهر) |
29/3/86 |
رایة العباس علیه السلام |
ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها- دهه دوم، روز چهارم (ظهر) |
30/3/86 |
رایة العباس علیه السلام |
ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها-دهه دوم روز پنجم (ظهر) |
31/3/86 |
رایة العباس علیه السلام |
7/4/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
14/4/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
6/5/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
8/5/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
18/5/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
25/5/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
26/5/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
27/5/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
2/6/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
7/6/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
22/6/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
29/6/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
5/7/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
6/7/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
7/7/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
شب نوزدهم رمضان المبارک 1428 هجری قمری- شب قدر و ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب ع (شب) |
8/7/86 |
رایة العباس علیه السلام |
9/7/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
شب 21 ماه رمضان المبارک 1428 هجری قمری و شب قدر حضرت امیر المومنین علی (ع) (شب) |
10/7/86 |
رایة العباس علیه السلام |
11/7/86 |
رایة العباس علیه السلام | |
13/7/86 |
رایة العباس علیه السلام |
نوشته شده توسط : بسیج کارکنان دانشگاه شهید چمران
لینک دانلود درست شد
دانلود مداحی شهادت حضرت علی (ع) و شبهای قدر و احیا
دانلود مداحی شبهای قدر و احیا و شهادت حضرت علی (ع)
دانلود در ادامه مطلب
نوشته شده توسط : بسیج کارکنان دانشگاه شهید چمران
دانلود مداحی شب قدر و شهادت حضرت علی (ع) به صورت تصویری
حسین سیب سرخی 19 رمضان 1385 - قسمت اول
حسین سیب سرخی 19 رمضان 1385 - قسمت دوم
حسین سیب سرخی 19 رمضان 1385 - قسمت سوم
حسین سیب سرخی 19 رمضان 1385 - قسمت چهارم
حسین سیب سرخی 21 رمضان 1385 - قسمت اول
حسین سیب سرخی 21 رمضان 1385 - قسمت دوم
حسین سیب سرخی 21 رمضان 1385 - قسمت سوم
حسین سیب سرخی 21 رمضان 1385 - قسمت چهارم
حسین سیب سرخی 21 رمضان 1385 - قسمت پنجم
حسین سیب سرخی 21 رمضان 1385 - قسمت ششم
حسین سیب سرخی 21 رمضان 1385 - قسمت هفتم
حسین سیب سرخی 21 رمضان 1385 - قسمت هشتم
حسین سیب سرخی 21 رمضان 1385 - قسمت نهم
حسین سیب سرخی 23 رمضان 1385 - قسمت اول
حسین سیب سرخی 23 رمضان 1385 - قسمت دوم
حسین سیب سرخی 23 رمضان 1385 - قسمت سوم
عبدالرضا هلالی 19 رمضان 1385 - قسمت اول
عبدالرضا هلالی 19 رمضان 1385 - قسمت دوم
عبدالرضا هلالی 19 رمضان 1385 - قسمت سوم
عبدالرضا هلالی 19 رمضان 1385 - قسمت پنجم
عبدالرضا هلالی 19 رمضان 1385 - قسمت ششم
عبدالرضا هلالی 20 رمضان 1385 - قسمت اول
عبدالرضا هلالی 20 رمضان 1385 - قسمت دوم
عبدالرضا هلالی 20 رمضان 1385 - قسمت سوم
عبدالرضا هلالی 21 رمضان 1385 - قسمت اول
عبدالرضا هلالی 21 رمضان 1385 - قسمت دوم
عبدالرضا هلالی 21 رمضان 1385 - قسمت سوم
عبدالرضا هلالی 21 رمضان 1385 - قسمت چهارم
عبدالرضا هلالی 21 رمضان 1385 - قسمت پنجم
عبدالرضا هلالی 21 رمضان 1385 - قسمت ششم
عبدالرضا هلالی 22 رمضان 1385 - قسمت اول
عبدالرضا هلالی 22 رمضان 1385 - قسمت دوم
عبدالرضا هلالی 22 رمضان 1385 - قسمت سوم
عبدالرضا هلالی 22 رمضان 1385 - قسمت چهارم
عبدالرضا هلالی 23 رمضان 1385 - قسمت اول
عبدالرضا هلالی 23 رمضان 1385 - قسمت دوم
عبدالرضا هلالی 23 رمضان 1385 - قسمت سوم
عبدالرضا هلالی 23 رمضان 1385 - قسمت چهارم
مهدی میرداماد 19 رمضان 1385 - قسمت اول
مهدی میرداماد 19 رمضان 1385 - قسمت دوم
مهدی مختاری 21 رمضان 1385 - قسمت اول
مهدی مختاری 21 رمضان 1385 - قسمت دوم
مهدی مختاری 21 رمضان 1385 - قسمت سوم
مهدی مختاری 21 رمضان 1385 - قسمت چهارم
مهدی مختاری 25 رمضان 1385 - قسمت اول
مهدی مختاری 25 رمضان 1385 - قسمت دوم
مهدی مختاری 25 رمضان 1385 - قسمت سوم
مهدی مختاری 25 رمضان 1385 - قسمت چهارم
مهدی مختاری 25 رمضان 1385 - قسمت پنجم
مهدی مختاری 25 رمضان 1385 - قسمت پنجم
مهدی اکبری 21 رمضان 1385 - قسمت اول
مهدی اکبری 21 رمضان 1385 - قسمت دوم
مهدی اکبری 21 رمضان 1385 - قسمت سوم
مهدی اکبری 21 رمضان 1385 - قسمت چهارم
مهدی اکبری 21 رمضان 1385 - قسمت پنجم
مهدی اکبری 21 رمضان 1385 - قسمت ششم
محمود کریمی 21 رمضان 1384 هیئت ثارالله - قسمت اول
محمود کریمی 21 رمضان 1384 هیئت ثارالله - قسمت دوم
حسین سیب سرخی 21 رمضان 1384 - قسمت اول
حسین سیب سرخی 21 رمضان 1384 - قسمت دوم
عبدالرضا هلالی 19 رمضان 1384 - قسمت اول
عبدالرضا هلالی 19 رمضان 1384 - قسمت دوم
عبدالرضا هلالی 20 رمضان 1384 - قسمت اول
عبدالرضا هلالی 20 رمضان 1384 - قسمت دوم
عبدالرضا هلالی 20 رمضان 1384 - قسمت سوم
عبدالرضا هلالی 21 رمضان 1384 - قسمت اول
عبدالرضا هلالی 21 رمضان 1384 - قسمت دوم
عبدالرضا هلالی 22 رمضان 1384 - قسمت اول
عبدالرضا هلالی 22 رمضان 1384 - قسمت دوم
عبدالرضا هلالی 23 رمضان 1384 - قسمت اول
عبدالرضا هلالی 23 رمضان 1384 - قسمت دوم
عبدالرضا هلالی 25 رمضان 1384
لطفا نظر یادتون نره
نوشته شده توسط : بسیج کارکنان دانشگاه شهید چمران
نوشته شده توسط : بسیج کارکنان دانشگاه شهید چمران
نوشته شده توسط : بسیج کارکنان دانشگاه شهید چمران
ماه رمضان ماه مهمانی خدا برتمام بسیجیان مبارک باد
نوشته شده توسط : بسیج کارکنان دانشگاه شهید چمران